Auteur Topic: paddock stand achterwiel  (gelezen 1184 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
paddock stand achterwiel
« Gepost op: 29 augustus 2011, 12:13:07 »
Hoi,

Wie heeft er ervaring met een paddock stand of andere lift voor de ZL?
Ik heb wel een motor lift welke onder het blok geschoven wordt, echter deze is alleen bruikbaar als ik deze aanpas om de uitlaat niet te beschadigen.

Het gaat er mij om dat ik het achterwiel eruit kan halen en dat ik de motor voor een tijdje mooi rechtop kan stallen. Met een paddockstand zou dat moeten lukken maar volgens mij past dat niet met de cardan.

Tips en vooral foto's zie ik graag komen.

Appel

  • Beheerder
  • Ervaren lid
  • *********
  • Berichten: 375
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:40:07 »
Ik heb een paddockstand, maar net wat je zegt. Het is erg lastig met de cardan.
Ook heb ik een motorbrug met daarin een luikje precies onder het achterwiel.
Maar het blijft altijd lastig om de achterkant omhoog te krijgen. Ik denk dat ik zelf maar eens een keer wat ga maken.

zl1000

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 131
  • Vulpes pilum mutat non mores
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2011, 23:07:27 »
Er zijn kleine krikjes te koop. hoe zal ik ze omschrijven? Het is een langwerpige krik van 50 bij 20cm. Deze schuif je onder de balanspot en dan kanje hem omhoog draaien. Het plateau van 50 bij 20 gaat dan omhoog en je achterwiel komt los van de grond. De krik is echt alleen voor motoren. Zelfs OCC gebruikt ze. Ze kosten tussen de 70 en 100 euro. Motozoom heeft ze ook en er staat een afbeelding bij. Hij staat heel stabiel maar een voorwielklem is wel aan te bevelen. Op mijn brug werkt het perfecto.

Hatsjedekrikiedeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 08:27:17 »
Ik heb een hydraulische motorkrik welke ik onder het blok kan plaatsen. Maar deze komt ook onder de balanspot en de uitlaat. Dat vindt ik eigenlijk niet ideaal. Ik zou wel wat steunen aan de krik kunnen maken zodat ie onder het frame de motor optilt.
Ik heb ook nog wat op het zl oa forum gezien wat mij ook wel handig lijkt. Dit is eigenlijk vergelijkbaar met een paddock stand maar dan pakt ie de motor op d.m.v. de passagierssteunen.





Denk wel dat ie daar stevig op staat.

ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2012, 12:07:44 »
Hier nog zo'n gevalletje incl bouwtekening.





« Laatst bewerkt op: 23 maart 2012, 20:27:05 door ckad »

Pieter

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 184
  • ZL1000 powerrrrrr
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2012, 12:13:28 »
Welke bedoel je. Ze zijn niet zichtbaar.



« Laatst bewerkt op: 23 maart 2012, 12:15:32 door Pieter »
Sumus et fore speramus.

ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2012, 14:07:49 »
Vreemd bij mij wel.

Appel

  • Beheerder
  • Ervaren lid
  • *********
  • Berichten: 375
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2012, 18:12:55 »
Vreemd bij mij wel.

Leuk is dit altijd :)

Ze zijn niet zichtbaar omdat je de foto`s bij www.zl-oa.com hebt ge upload.
Jij ziet ze wel omdat je daar staat ingelogd. Iemand die niet ingelogd is zal de foto`s nooit zien.
Upload ze anders naar onze media.



ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2012, 20:19:10 »
Oja natuurlijk effe niet bij nagedacht.

Dan  zouden ze nu zichtbaar moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2012, 20:28:48 door ckad »

Pieter

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 184
  • ZL1000 powerrrrrr
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2012, 07:42:12 »
Oja natuurlijk effe niet bij nagedacht.

Dan  zouden ze nu zichtbaar moeten zijn.

Ja, nu wel.
Sumus et fore speramus.

Taekyon

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 136
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2012, 10:32:46 »
dat ziet er goed uit, en werkt dit ook goed.
en zo ja waar zijn ze te koop en voor hoeveel.
ik ga ervanuit dat één van de foto's in spiegelbeeld staat of zijn ze voor links en rechts handigen.
ik zelf sta het liefst links van de motor wanneer er gelift moet worden.
dan wordt het de uitvoering op de onderste foto denk ik.
ben benieuwd naar de ervaringen.

Pieter

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 184
  • ZL1000 powerrrrrr
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2012, 12:44:10 »
Volgens mij is het een eigenbouw.
Sumus et fore speramus.

Taekyon

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 136
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2012, 17:55:57 »
als die persoon ze voor ze eigen bouw(d) kan hij ze misschien ook voor een ander bouwen.

ckad

  • Junior
  • **
  • Berichten: 94
  • eliminator= verdrijver, uitschakelaar, wegwerker
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2012, 21:38:33 »
Ik ga er komende week 1 maken. Kijken hoe die bevalt. Hoe jullie wel op de hoogte.

Taekyon

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 136
    • Bekijk profiel
Re: paddock stand achterwiel
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2012, 13:17:46 »
wij wachten rustig af.
de komende tijd moet hij toch zoveel mogelijk op z'n wielen staan en lekker rijden met de baas
of bazin.

 

Portal Management Extension PortaMx v0.980-1 | PortaMx © 2008-2010 by PortaMx corp.